Jaap Godrie
Hij studeerde gelijktijdig schilderkunst aan de kunstacademie en jazzmuziek aan het conservatorium, om vervolgens economische geschiedenis (cum laude) aan de universiteit te studeren. Na zijn studie richtte hij samen met filosoof en biomedicus Walter Breukers het ontwerpbureau Breukers·Godrie op. Breukers·Godrie ontwerpt nieuwe visies op actuele thema's zoals kunstmatige intelligentie, innovatie en duurzaamheid in opdracht van organisaties in diverse sectoren. Daarvoor combineren ze uiteenlopende disciplines zoals filosofie, wetenschap, kunst en geschiedenis. Voor hun visie op de duurzame stad wonnen ze de internationale Post-Fossil City Contest. Jaap is ook mede-oprichter van het Humboldt Huis dat organisaties adviseert over strategische vraagstukken waarvoor de gebruikelijke perspectieven geen uitkomst bieden. Hij is bekend van het televisieprogramma Project Rembrandt, waarin hij kandidaten begeleidt in hun beeldende ontwikkeling. Tevens is hij aan het Rijksmuseum verbonden vanwege zijn specialisatie in 17e-eeuwse schilderkunst.
Pleun Lauwerier – Ben & Jerry’s
Ben & Jerry’s maakt super heerlijk ijs, gaat voor duurzame financiële groei, draagt op een innovatieve manier bij aan een betere, socialere wereld en daagt klanten uit ook mee te bouwen. Een prachtig voorbeeld is de in 1982 opgerichte Greyston Bakery. Leer meer over de waarden van Ben & Jerry, de innovatieve projecten en de Ice-Academy die nieuwkomers helpt bij het opzetten van hun eigen bedrijf.
Astrid Elburg - Leiderschap is een formule
Onderwijsconcepten gaan uit van kennisoverdracht en toepassing, onontbeerlijk voor de inhoudelijke bagage van een professional. Een hedendaagse leider is wendbaar, stuurt op impact, denkt in toegevoegde waarde en betekenis. De combinatie van rationele kwaliteiten en een relationele, holistische, ontwikkeling in de breedste zin des woords zijn onontbeerlijk. Astrid Elburg is organisatie adviseur, trainer in ethisch leiderschap, toezichthouder en commissaris. Daarnaast is zij honoursdocent bij de faculteit Sociale Wetenschappen van de VU. Vorming in Vloeibare tijden, over 21e C behaviour.
Kaj Morel – Geen tijd te verliezen voor de betekeniseconomie
Oneindige economische groei als oplossing voor alles? Individuele hebzucht als belangrijkste menselijke drijfveer? Bedrijven die ten koste van alles winst moeten maken? Verbaas jij je ook over de vanzelfsprekendheid waarmee we bepaalde ideeën over onze economie blijven aannemen als de beste ideeën om onze samenleving op te baseren? Kaj Morel vertelt een ander verhaal over onze economie. Morel is pionier van de betekeniseconomie, identiteitsmarketingexpert, auteur van Tijd voor de Betekeniseconomie en lector New Marketing aan de Avans University of Applied Sciences.
Amba Zeggen – Gewoon… Doen! In de praktijk
Voorbeelden uit de praktijk van bedrijven die laten zien dat het echt anders kan én commercieel succesvol zijn. Na haar succesvolle presentaties op eerdere Positive Finance Days volgen nu meer goede voorbeelden uit de financiële sector waar we ons aan kunnen spiegelen. Inspiratie gegarandeerd. Amba Zeggen motiveert en inspireert financieel dienstverleners het anders te doen. Naast haar advieswerk is Amba programma directeur van de Postmaster Actuarial Practice Cycle aan de UvA Amsterdam Business School en verzorgde ze wekelijks commentaar op het financieel en economisch nieuws bij radio EenVandaag.