Donderdag 20 oktober jl. vond de Gewoon Goed Doen dag plaats. Op deze dag lieten Dazure en New Financial Forum inspirerende voorbeelden zien van mensen uit de financiële sector die ‘Gewoon Goed Doen’. Wat voor de één onbelangrijk en zinloos lijkt, kan juist het verschil betekenen in het leven van de ander.
Financieel dienstverleners kwamen samen bij Aegon in Den Haag om zich met elkaar te verdiepen in een aantal gewoon goed doen- initiatieven. Bezoekers konden op het marktplein langs gaan bij negen inspirerende initiatieven uit de sector zelf. Tijdens het evenement lieten de aanwezigen zich informeren en inspireren door onder meer gastsprekers als: Kees Klomp (directeur strategie Yellowbird), Antoinette Kalkman (FlexFront Groep) die de actie Swim for Tim toelichtte en Jack Vos en Ariëtta Hendrikx (Luyten Adviesgroep).
Jack Vos van Luyten Adviesgroep bijvoorbeeld nam Ariëtta Hendrikx in dienst, die een oogafwijking heeft en slechts vijf procent zicht heeft. Ariëtta vertelde wat het voor haar betekent om aan het werk te zijn in de financiële sector. Ook vertelde Ariëtta, dat ze zich daarvóór minderwaardig had gevoeld. Nu ze schadebehandelaar bij Luyten Adviesgroep is, voelt ze zich volwaardig. “Ik draag eindelijk een steentje bij aan de maatschappij.”
Betekeniseconomie
Alle initiatieven zijn mooie voorbeelden van de betekeniseconomie die steeds meer ontstaat. In de betekeniseconomie stopt de rol als ondernemer en begin je te denken als mens. Directeur van Dazure en dagvoorzitter, Indra Frishert: “Daar moeten we naar toe , naar meer betekenis, meer gevoel, meer zichtbaarheid van dingen.” En eigenlijk is dat niet zo moeilijk volgens Kees Klomp: “In zijn privé-omgeving vindt iedereen het volstrekt normaal om lief te hebben, te delen. Maar als het om business gaat, wordt het koud. Dát is pas abnormaal.”
Wil je nog even terugblikken op Gewoon Goed Doen of wil je een indruk krijgen van het evenement. Bekijk hier foto's van het Gewoon Goed Doen event.