Odette

#Waarom moeilijk doen, als het samen kan

Na jarenlang diverse functies te hebben uitgevoerd in de financiële dienstverlening, kwam de uitdaging van Dazure op mijn pad. In 2008 gestart met vijf heel verschillende ondernemers, maar wel met één en dezelfde missie: financiële producten ontwikkelen waarbij de klant centraal staat qua prijsstelling en kwaliteit. Tegenwoordig wellicht niet meer zo bijzonder, omdat iedereen roept dat de klant centraal staat. In 2008 was dit echter nog wel het geval en daarnaast ook een uitdaging om een nieuw product te introduceren zonder groot marketingbudget. En bovendien als nieuwe toetreder bij adviseurs en klanten. 

Ik realiseer me goed dat wij het getroffen hebben om zonder legacy, maar met veel ervaring en passie een nieuw bedrijf te creëren. Dat betekent echter niet dat het een makkie was. Er zijn heel wat uitdagingen op ons pad gekomen, maar daar zit ook het verschil in hoe wij zijn. Wij zien niet snel problemen, we maken er uitdagingen van. “Hoezo kan iets niet, hoe kan het wellicht wel of op een andere manier?”. 

Dat we een financiële crisis hebben overleefd en dat het ons gelukt is om tegen de stroom in zelfs te groeien, geeft een goed gevoel. Het ontwikkelen van onze eigen digitale polis administratie en medisch acceptatietraject heeft er mede voor gezorgd dat we flexibel en snel om kunnen gaan met veranderingen in processen en wetgeving en met het introduceren van nieuwe producten. En belangrijk is dat wij op deze manier ons kunnen blijven richten op zaken waar het wat ons betreft om gaat: wat vinden de adviseur en klant van ons, wat kan er beter in onze producten, in onze communicatie of elders in de organisatie.

Afbeeldingsresultaat voor mail